8.19.2012

Random Rants #10

Share it Please

Random Rants is a weekly post I am starting that I will post on Sundays. I will be ranting about things I loved or didn't love from the past week...these rants do not pertain to books.

Okay, So I just finished making my rounds around the blogosphere.. Commenting here and there and EVERYWHERE! I tend to babble on and on, so SORRY if you received a mini novel from me. I couldn't help myself. Anywho... on to this weeks Random Rants!
SCHOOL IS IN SESSION
*sigh* Yeah... you read the title right, school is back! Unfortunately for us college students (and yes, I do mean UNFORTUNATELY) school starts in August. When in August? TOMORROW! lol. I know, I'm over reacting, I'm not all that upset about it, I've missed school. Really, the work, the lectures, the tests, the stress (believe it or not) and the essays. Needless to say, I don't think I'll be doing any essays this year. WHY? Well, that's because I'm only taking TWO courses (insert sobbing noise here) Yepp, only TWO. I'm taking Macroeconomics and Accounting. So more math and less writing (which sucks, because I love to write) Although, Macro can get a little wordy.

My schedule hasn't been shifted around too much. If you know me, then you know I'm a major NIGHT OWL! Up with the vamps & down with them as well. ;) My courses are only on Monday's and Wednesday's (Thank the laaawd) I usually take the city bus to school, which takes a whoppin' 2 FREAKING HOURS! *sigh* I know, I know, sad right? But, a girls gotta do what a girls gotta do. So, yeah, like I was saying... It takes me 2 hours to get to school by bus and roughly 30-40 minutes by car (depending on traffic). I both love and hate the timing. LOVE, because I get to read for those two hours & totally block out the noise of the city. HATE, because it's a dang bus.  So, that's a total of 4 hours of transporting. NO BUENO!

I actually only have two classes on Monday & one on Wednesday. Here's my lovely schedule...



















Mind the orange boxes, those are just labs, nothing mandatory, but because I have a huuuuuge break in between those two classes, I'll most likely be in the Lab and working on homework (so I don't have to do it at HOME, of course) or reading ^_^  So, see? Not too bad for this college gal ;)

If you're wondering, I am a Business Management major with plans on double majoring in Web Design, or something design for that matter. Everything I learned that concerns designing, is self taught. But, I would love a degree to back me up.

Adding these two courses is a big step for me, not in completing my degree (though that's a big step as well), but working towards taking Honors courses. There are requirements to take Honors courses, so with these two courses, I need to maintain my cumulative GPA which is a 3.33 and or boost it up. WHICH MEANS, I can only get ONE B and ONE A... Actually, I can get B's in both courses, but that means my Cumulative GPA drops a whoppin .22 and I'm not okay with that. But I'll be okay with a B & and A. I can live with that. *shrugs* 

So, yeah. This is the only topic for this weeks Random Rants. Sorry if I bored you with my words ^_^
 

6 comments:

  1. I love your drive, don't settle for less and I have every faith that you can meet this challenge. Who knows "maybe you'll get high A's!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey, Braine. Thanks :) Right, I always set my goals high, I went for a 3.0 the last semester I was in school, so I was excited when I got my Law paper back and got 100% on it and that boosted my Law class grade which then made my GPA a resounding 3.33 amazing what one paper can do to ya. I hope I get all A's. That would make me even more ecstatic, but I went with an A & B, those are fairly high, so who knows. Thanks for stopping by girly <3

      Ana♥

      Delete
  2. Hey, stop your complaining missy! My school started this past week -_- lol

    Shae @ Understanding Shae's Story

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. Hey Shae! haha I was ranting not complaining.. In my books, those are TWO DIFFERENT THINGS! lol. ^_^ I'm more or less excited for school, but to be a brat, I whined... but just a little bit haha. Thanks for stopping by girly <3

      Ana♥

      Delete
  3. good luck with school!! It's totally OK to rant lmao! I kinda miss school now that I'm out so I know what you mean!

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks girly :) lol.. so uh... can I come to you with Accounting questions? lmbo <3

      Ana♥

      Delete

About

Brazen Babe Reviews begin its inception in the Year of Our Lord 2014. It's the brain child of two bloggers Ana (Beach Bum Reviews) and Sharonda (SalaciousReads). Here in our lovely little corner of the inter-web, we will share our love of pop culture which will encompass books, movies, TV, make-up and you know life...

Sooo...Relax, have a glass of wine (or whatever your poison is) sit back and enjoy!

*Note, we are currently not accepting Review Requests.

Instagram